Алеманда мадам Сесилии

Опубликовал(а): Viona
Опубликовано: 15.01.2009 
(последнее обновление: 29.11.2012)

Автор: неизв.
Датировка: ок. 1570–1670 гг.
Источник: сборник манускриптов «Inns of Court»
Автор реконструкции: неизв.
Записан: Михайлова-Смольнякова Екатерина
Статьи на эту тему: «Старинные танцы и Судебные Инны: заметка», «Танцы из манускриптов «Inns of Court»
Музыка: 4/4, ноты
Исходное положение: в паре, держась за руки, лицом по линии танца

Использованные сокращения
Схема танца
Оригинал описания
Примечания

Использованные сокращения к оглавлению

S Simple
Em Embrace
Ss Simple в сторону
Sb Simple назад
D Double
Db Double назад
Dh Double с прыжком
R Реверанс

Схема танца к оглавлению

Счеты Описание
1–4 SL, SR вперед;
5–8 DL вперед;
9 −10 SR назад.
11–20 Повтор движений на 1–10 счеты, на последний счет разворот лицом друг к другу в паре
21–24 SsL налево, SsR направо;
25–28 RL;
29–36 Поменяться местами по часовой стрелке за SL, SR, DL;
37–40 RR;
41–44 EmR;
45–68 Повтор движений на 21–44 счеты.

Оригинал описания к оглавлению

Источник Оригинал описания
Oxford, Bodleian Library, MS Rawlinson Poet. 108, folios 10r–11r. Cycyllya Alemayne
ij singles a duble forward one single syde twyse // ij syngles backe honour ij singles a duble forward into eche others place honour & embrace ij singles backe honour ij singles a duble into your owne place honour and Embrace
Somerset Records Office, DD/WO 55/7, item 36. sicillia Almaine
2 singles & a double forwarde & a single backe twise, parte handes, 2 singles syde and honor :2 singles & a double into your womans place, then honour & inbrace :2 singles syde & honour :2 singles & a double into your owne place, then honour & imbrace
London, British Library, MS Harleian 367, folios 178–179. Madam Sosilia
To single sides a double forward & a single backe that part over againe then to singles face to face honour with the left foote then Change place with to singles & a double honour with the wright foote & imbrace to singles sides face to face honour to singles & a double Change places as you did before honour & imbrace & soe end
Oxford, Bodleian Library, MS Douce 280, folio 66av–66bv .Cecilia.
Honour. Two .S. syde & a .d. forward & a .S. backe twice, part handes .2. S. syde & honour with your left foote, change places with .2. S. & a .d., honour with your right foote, step forward & embrace, .2. S. syde honor with your left foote, In to your own place, honor as afore./
Oxford, Bodleian Library, MS Rawlinson D. 864, folio 199r–199v /7/ Madam sicillia pauin begening at the first strayne /
To singles & a duble forward & a singles backe twise set tow singles face to face & honer with the left legge crosse ouer into each otheres pleaces with tow singles & a duble & honer with the right legge embrace & honer with the left lagge doe this last once agayne / & soe ende
London, Inner Temple Records, `Revels, Foundlings, and Unclassified, Miscellanea, Undated, &c.’ vol. 27, folios 3r–6v Cecilia 7 Measure Sicilia Almaine./
Two singles and a double forwards, and a single back twice the 1st part and the second time part hands and turne face to face. / 2d pt, Then 2 single sydes the first with the left legg, the second with the right, Then Honour with the left Legg and close againe, Then change places with 2 singles and a double over into each others places & turne all face to face, and Honour with the right legg, Then meet with 2 stepps and embrace, Doe all this 2d part step for step into your owne places./
London, Royal College of Music, MS 1119, folios 1r–2v 7th Sissilea Almayne.
Two singles and a Double forwads and a single back twice 1 part and the second time part hands and turne face to face 2 part then two singles sides the first with the left legg the second with ye right then Honour with the left legg and close againe then chang places with two singles and a Double over into each others place and turn all | face to face ant Honour with the right legg, then meet with two steps and embrace, do all this 2d part step for step into your own places.

Примечания к оглавлению

При подготовке описания использовались следующие материалы: